Naruda maakt lokale producten bereikbaar voor een groot publiek. Het zal een antwoord bieden op vragen over transparantie en erkenning van de korte voedselketen met een platform en logistieke innovatie.
Boeren kunnen oprecht fier zijn en consumenten gelukkig met de herontdekking van lokale producenten. Stel je even voor dat je geniet van een leuk etentje in een restaurant. De biefstuk smaakt voortreffelijk en het dessert met frambozen is niet te versmaden. Al swipend kan je met de Naruda webapp ontdekken dat het vlees afkomstig is van boer Charel die zijn koeien laat grazen op de malse weiden rond Kiewit. Met een klik start de video die uitleg geeft over het leven van de boerenfamilie en de levensloop van de dieren. Een ander video is beschikbaar voor de fuitboer uit haspengouw die al decennia lang kleinfruit zoals frambozen kweekt maar steeds minder verdient door import uit oost-Europa. De app toont nu ook waar en wanneer je deze producten vers kunt kopen om zelf te kokkerellen.
Het Narudaplatform functioneert als een doorgeefluik. Het verbind stakeholders zoals boeren, consumenten, restaurants, sociale werkplaatsen en privé-ondernemingen zoals transportfirma’s met elkaar. Nieuwe initiatieven kunnen gekoppeld worden aan Naruda waardoor nieuwe verkoopkanalen ontstaan. Het is een netwerk waardoor het mogelijk wordt om rechtstreeks producten van diverse boeren of producenten te bestellen. De boer bepaalt zelf zijn verkoopprijs net zoals in de korte keten en als stakeholders samenwerken, kunnen wij een decentraal distributienetwerk bouwen met een intelligent managementsysteem.